Központi azonosító, E-mail cím

A központi levelezés megtervezésekor úgy döntöttünk, hogy a felhasználók adatait tartalmazó adatbázis szabványos, LDAP alapú megoldás lesz. Ennek előnye, hogy a későbbiekben számos más funkcióra használható, például a regisztrált felhasználók nemcsak a levelezést tudják használni, hanem számos más szolgáltatásainkat is ezzel az azonosítóval tudják igénybe venni. 

A felhasználók központi azonosítója mindenkinek a saját elsődleges e-mail címe lesz.

Mi az az LDAP? 

Az LDAP a Lightweight Directory Access Protocol rövidítése. Mint a neve mutatja, az LDAP nem több egy protokollnál, nem egy konkrét szoftverről van tehát szó. Ez a protokoll directory szolgáltatások elérését szabályozza. 

Mi az a directory szolgáltatás? 

Az angol directory service egy olyan speciális adatbázist takar, mely keresésre van optimalizálva, ennek megfelelően olyan esetekben célszerű ilyet használni, ahol kevés a módosítás, és nagy számú, gyors lekérdezésekre van szükség. 

Azonosító: 

Minden főiskolán dolgozó munkatárs hozzájuthat központi (LDAP) azonosítóhoz, azonban azt csakis addig használhatja, amíg ténylegesen munkaviszonyban áll az intézménnyel. A kilépők azonosítóját, és a hozzá tartozó minden dokumentumot visszavonhatatlanul törlünk, így a jogviszony megszűnése előtt célszerű lemásolni azokat, amelyekre a későbbiekben is szükség lehet. 

Az központi azonosítóval érhetők el az Óbudai Egyetm informatikai szolgáltatásai, ilyen például:

  • a központi levelezés,
  • a fileserver (központi tárhely),
  • a wifi használata,

vagy egyéb weboldalak megjelenítéséhez kért autentikáció. 

Az azonosító igénylésével automatikusan bekerülünk a Óbudai Egyetem központi címtárába is, melyet a főiskola számos szolgáltatása használ. Ilyen például a levelezésnél az e-mail cím kiegészítés, e-mail cím keresése, vagy a http://uni-obuda.hu alatt megtalálható telefonkönyv is. 

Azonosító igénylés: 

Először is kérem töltse le az igénylőlapot (letöltés: [RTF] ), majd értelemszerűen töltse ki, írja alá és adja le a telephelyi illetékesnél: 

  • Doberdó út: Tamás János
  • Bécsi út: Váradi Zsuzsanna
  • Tavaszmező utca: Kis Tamás
  • Népszínház utca: Ádám Zsolt
  • Székesfehérvár:  Sáfár Attila

 

Megváltoztak az adataim, mit tegyek?

Gyakran előfordul, hogy valakinek megváltoznak az elérhetőségei, például másik épületbe vagy szobába költözik, esetleg másik telephelyen is oktat, vagy több feladatot is ellát így több beosztása lesz valakinek. Ilyenkor célszerű az adatok változásáról értesíteni bennünket, mivel a központi címtárban szereplő adatokban bárki keresnet, a helytelen adatok miatt pedig nem lesz elérhető az illető. Amennyiben megváltozik valamilyen elérhetősége kérem jelezze nekünk a következő űrlap kitöltésével, hogy át tudjuk vezetni a változásokat!