Hogyan mentsük el elküldött leveleinket automatikusan az IMAP szerverre?

Az MS Outlook alapértelmezésben az elküldött leveleket a helyi Personal Folder-be (PST-be) helyezi. Ilyenkor természetesen a Webmail-ben nem jelenik meg a Sent mappában a levél, mivel az az Internet Message Access Protocol (IMAP) szerveren levő Sent mappa. Amennyiben szertnénk, hogy az elküldött levelek egy példánya megjelenjen az IMAP szerveren is (Webmail), az Outlook Szabály varázslóját kell használnunk és a következő beállításokat kell elvégeznünk.

Új szabály létrehozása a Szabály varázslóval

1. Az Eszközök menüben kattintsunk a "Szabályok és értesítések" menüpontra [1.], majd nyomjuk meg az "Új szabály" gombot [2.].

Teljes mérethez kattintson a képre! Teljes mérethez kattintson a képre!

2. Válasszuk ki a "Teljesen új szabály" választógombot [3.], valamint a listából az "Üzenetek ellenőrzése elküldés után" elemet [4.], majd kattintsunk a Tovább gombra. [5.]

Teljes mérethez kattintson a képre!

3. Válasszuk ki a feltételek közül: "a következő űrlappal készült: űrlap neve" jelölőnégyzetet [6.], majd a szabály szerkesztésénél kattintsunk az "űrlap neve" [7.] aláhúzott értékre.

Teljes mérethez kattintson a képre!

4. A következő felugró ablakban válasszuk ki az Alkalmazásűrlapk elemet a lenyíló listából [8.], majd az alatta levő legördülő listából az Üzenet elemet. [9.] Nyomjuk meg a Hozzáadás gombot [10.], majd zárjuk be az ablakot [11.].

Teljes mérethez kattintson a képre!

5. Láthatjuk, hogy a szabály szerkesztésénél ilyenkor megjelenik a kiválasztott űrlap neve. [12.] Kattintsunk a Tovább gombra. [13.]

6. A műveletek kijelölésénél válasszuk ki a "másolat: áthelyezése a következő mappába: megadott" jelölőnégyzetet [14.], majd kattintsunk a szabályleírás szerkesztésénél az aláhúzott értékre. [15.]

7. A következő párbeszédpanelen válasszuk ki, hogy melyik mappába szeretnénk készíteni a másolatot, [16.] majd nyomjuk meg az Ok gombot. [17.]

8. A következő hibaüzenettel találkozhatunk, nyomjuk meg az Ok gombot!

9. A szabály szerkesztése részen láthatjuk a kiválasztott mappa nevét [18.]. Nyomjuk meg a Tovább gombot. [19.]

10. Ezek után adjunk a szabálynak egy nevet [21.] és kattintsunk a Befejezés gombra [22.].

11. Végül láthatjuk a létrehozott szabályt a szabálylistában. Kattintsunk az Alkalmaz gombra [23.] és zárjuk be az ablakot!

Ezzel létrehoztunk egy olyan szabályt, mely az elküldött levelekről egy másolatot készít a kiválasztott mappába.

Az MS Outlook alapértelmezésben az elküldött levelekről a helyi gépen készít egy másolatot az Elküldött elemek mappába! Ha nem szeretnénk tárolni a helyi gépen az elküldött leveleket, a következő lépéseket kell végrehajtani:

1. Kattintsunk az Eszközök menü, Beállítások menüpontjára.

2. A Beállítások fülön kattintsunk az E-mail beállításai gombra.

3. Eküldött üzenetek másolatának mentése az Elküldött elemek mappába, majd nyomjuk meg az Ok gombot.

4. Nyomjuk meg az Ok gombot, hogy bezárjuk az ablakot.

forrás: http://support.microsoft.com/?kbid=198852