Gyakori kérdések

A Zimbra rendszerbe történő bejelentkezéskor a felhasználói név az elsődleges e-mail cím. A jelszó megyegyezik a Horde (BMF webmail) rendszerben is használt jelszóval.

Amennyiben továbbra sem sikerül bejelentkezni, érdemes végigpróbálni a többi saját, bmf.hu végződésű e-mail címet, a megszokott jelszóval. Ha ezek után sem megy, azt itt kell jelezni: https://io.bmf.hu/password

A 2000. évben elfogadásra került a Budapesti Műszaki Főiskola informatikai szabályzata, amely többek között rendelkezik a főiskolán használatos e-mail címekről. A szabályzat kimondja, hogy a régi formájú, különböző telephelyeken, az ott lévő megannyi Internetes kiszolgálón lévő levelesládák és a hozzájuk tartozó e-mail címek egységes formára kerülnek átalakításra.

Példa a régi címekre: nemlez@zeus.banki.hu,  nincse@nfs.jozsef.kando.hu, stb.

Példa az új címekre: Nemletezo.Zoltan@bgk.bmf.hu, Nincs.Edit@kvk.bmf.hu, stb.

Az új címek három részből állnak, a felhasználó nevéből (Vezetéknév.Keresztnév, ékezetek nélkül), a kar hárombetűs megnevezéséből és a Budapesti Műszaki Főiskola kezdőbetűiből összeálló bmf.hu végződésből.

A címeket igénylő felhasználóknak dönteniük kell, hogy ha két tagnál többet tartalmaz a nevük, abból melyik kettőt kívánják feltüntetni. Ilyen több tagú névre lehet példa a férjezett asszonyok neve: Kiss Péterné Valéria, vagy Alföldiné Horváth Cecília

A nevüket ilyen formában használóknak dönteniük kell. Alföldiné például a következő címeket használhatja: 

Alfoldine.Cecilia@kar.bmf.hu
Alfoldi.Cecilia@kar.bmf.hu
Horvath.Cecilia@kar.bmf.hu, illetve bármilyen egyéb kombinációt, amely legfeljebb egy pontot tartalmaz, azaz maximum két tagból áll.

Technikailag megoldható a probléma, azonban tökéletes megoldást sajnos nem tudunk biztosítani. Az új levelezőrendszer bevezetésével számos dolgot meg kellett változtatnunk, melyeket igyekeztünk úgy elérni, hogy felhasználóinkat a lehető legkevesebb kellemetlenségek érjék.

Ezen változtatások következménye, hogy amennyiben az áttérés után is a régi felületet szeretné valaki használni bizonyos funkciókat nem tud igénybe venni és eddigi személyes beállításai teljes mértékben visszatérnek az alapértelmezett beállításra. Az áttérés után:

- a felhasználó nem tudja állítani a szűrő beállításokat, csak az új felületen.
- ...

Alapértelmezésként mindenki 5000 MB kvótát kap.

Nem, a kvóta az összes, szerveren tárolt üzenetre vonatkozik, így a bejövő leveleket tartalmazó "INBOX", a "Drafts", a "Sent", a "Trash" és minden, felhasználó által létrehozott mappára.

A Horde keretrendszer egy szabadon használható (a GNU Library General Public License alapján) szoftver, amely a rá épülő alkalmazások számára biztosít bizonyos funkciókat. Maga a keretrendszer nem látható a felhasználó számára, csak a "rajta ülő" programok. Ilyen program az IMP levelező, a Turba címtár, stb.

A Horde keretrendszerről, annak alkalmazásairól, illetve a Horde projektről annak weblapján kaphat további információt -> www.horde.org

A Zimbra egy új generációs levelezőrendszer, mely a levelküldésen és fogadáson kívül számos további szolgáltatást kínál felhasználóinak. Ilyen többletszolgáltatás a Központi és Saját címjegyzéken kívül a Napló, Feladatok, Dokumentumok funkciók, melyeken keresztül a csoportos munkavégzést is támogatja.

A modern, bármely böngészővel használható webfelület mellett támogatja a klasszikus, már használatban lévő megoldásokat, mint az Outlook, Apple Mail és Mozilla Thunderbird használatát. Támogatja a Windows Mobile alapú, a Blackberry és az Apple iPhone okostelefonokat is!

A Zimbra tehát jóval több, mint egy levelező szerver és ahhoz kapcsolódó webes felület.

További információt olvashat: a http://www.zimbra.com -on.

Először is kérem töltse le az igénylőlapot (letöltés: [RTF]), majd értelemszerűen töltse ki, írja alá és adja le a telephelyi illetékesnél: 

  • Doberdó út: Vaszula András
  • Bécsi út: Dienes József
  • Tavaszmező utca: Kalita Zsolt
  • Népszínház utca: Nagy Imre
  • Székesfehérvár: Babindai Zsolt

 

CsatolmányMéret
igenylo.rtf39.27 KB

Minden főiskolán dolgozó munkatárs hozzájuthat az azonosítóhoz, azonban azt csakis addig használhatja, amíg ténylegesen munkaviszonyban áll az intézménnyel. A kilépők azonosítóját, és a hozzá tartozó minden dokumentumot visszavonhatatlanul törlünk, így a jogviszony megszűnése előtt célszerű lemásolni azokat, amelyekre a későbbiekben is szükség lehet.

Igen, azonban jelenleg csak a főiskola egyes telephelyein működő hallgatói szervereken. Ezekhez a szerverekhez hozzáférést azok rendszergazdáitól kell igényelni.

Gyakran előfordul, hogy valakinek megváltoznak az elérhetőségei, például másik épületbe vagy szobába költözik, esetleg másik telephelyen is oktat, vagy több feladatot is ellát így több beosztása lesz valakinek. Ilyenkor célszerű az adatok változásáról értesíteni bennünket, mivel a központi címtárban szereplő adatokban bárki keresnet, a helytelen adatok miatt pedig nem lesz elérhető az illető. Amennyiben megváltozik valamilyen elérhetősége kérem jelezze nekünk a következő űrlap kitöltésével, hogy át tudjuk vezetni a változásokat!

Egy számunkra szimpatikus böngésző program (Internet Explorer, Firefox, Opera) címsorába írjuk be a következő url-t: http://webmail.bmf.hu

Majd nyomjunk meg az <Enter> billentyűt, vagy kattintsunk az egérrel az "Ugrás" gombra. Ilyenkor a böngészőnk behozza a Főiskola Központi Levelezőrendszerének belépő képernyőjét.

Keresse fel a telephelyi rendszergazdát, aki készséggel segít a beállítások elvégzésében. Pár gyakran előforduló hibajelenségről és megoldásukról a "Webmail - Hibajelenség, teendők" pontban olvashat.

Egyrészt érdemes egy kis időt eltölteni a megismerésével, hiszen megvan az az óriási előnye, hogy bárhonnan, bármikor elérhető. Természetesen egy Internet kapcsolatra azért szükség van. Ha mégsem tudja/szeretné napi rendszerességgel használni, lehetősége van IMAP segítségével is hozzáférni a levelekhez, amelynek beállítását megtalálja portálunkon néhány ismertebb levelező programhoz.

A központi levelező rendszert nem lehet POP3-mal elérni, mivel ez a protokoll elavult, nem alkalmas a modern levelezéssel kapcsolatos igények kielégítésére. POP3 helyett használjon IMAP-ot (illetve annak titkosított átvitelt biztosító, IMAPS nevű változatát), amely képes a szerveren tárolt levelek, mappák korrekt megjelenítésére, akárhonnan lép is be, akármilyen levelezőprogramot (ideértve a webmail felületet is) használ.

Olyan levelező programot kell használnia, amely támogatja az IMAP mappák offline (kapcsolat nélküli) olvasását. Ilyen szinte minden modern, IMAP-képes levelező, beleértve a Mozilla Mailt és a Microsoft Outlook (express) levelezőjét is.

Milyen szervereket, portokat kell beállítanom a levelező programomban?

SMTP szerver: sendmail.uni-obuda.hu (SSL 465-ös port)

IMAPS szerver: zimbra.uni-obuda.hu (993-as port)

Amennyiben OE hálózaton kívül is az OE-es SMTP szervert szeretnénk használni, akkor állítsuk be a levélküldéshez az azonosító és jelszó használatát, majd adjuk meg a felhasználó nevünket. Amennyiben laptopot használunk, érdemes ezt a beállítást is elvégezni!

Thunderbird program beállításai:

 

 

1: Válasszuk ki az Eszközök/Postafiók beállításai menüpontot.

 

2: Válasszuk ki a Postafiók-műveletek/Postafiók hozzáadása műveletet.

 

 

 

3: Töltsük ki a mezőket:

  • Név: Ilyen néven fog megjelenni a postafiókunk a Thunderbird-ben
  • E-mail cím: a központi e-mail címünk (vezeteknev.keresztnev@szervezetiegyseg.uni-obuda.hu)
  • Jelszó: a központi e-mail címhez tartozó jelszó (amit a zimbra.uni-obuda.hu webmailben is használnak)


 

 

4: Küldés és fogadás beállítása:

  • Bejövő - IMAP: zimbra.uni-obuda.hu, port: 993, SSL: SSL/TLS, Hitelesítés: Automatikus felismerés
  • Kimenő - SMTP: sendmail.uni-obuda.hu,   port: 465, SSL: SSL/TLS, Hitelesítés: Normál jelszó
  • Felhasználó név: vezeteknev.keresztnev@szervezetiegyseg.uni-obuda.hu


 

 

Microsoft Outlook program beállítása: 

 További beállításokra kattintva a Speciális fülön:

 Kimenő levelek kiszolgálója fül:

 Vagy választhatjuk az alábbi beállítást is.

A webmailben van olyan lehetőség, amely az új levelek érkezésére hívja fel a figyelmet, azonban ez nem olyan "erőszakos", mint egyes levelezőprogramokban. A webmail saját új levél értesítése úgy működik, hogy a böngésző -ha be van lépve a rendszerbe- 5 percenként frissíti a főlapot, vagy az adott mappát mutató ablakot, így ha új levél jön, felugrik egy erre figyelmeztető szöveg. Ez azonban csak a böngésző ablakán belül jelenik meg, ha az a háttérben van, nem látszik.
Ha olyan megoldást szeretne Windows operációs rendszeren használni, amelyik jól látható helyen figyelmezteti arra, hogy új levele érkezett, még akkor is, ha éppen nincs bejelentkezve a webmailbe, a következő ingyenes programokat használhatja:

IMAP Nofify
Smarter MailMon
CheckP3

Az IMAP Notify programot letöltheti a mi szerverünkről is:
LETÖLTÉS

Ez utóbbi program beállítható úgy is, hogy ha levelünk jött, dupla kattintással megnyissa a webmailt, ahol rögtön elolvashatjuk azokat.
A Smarter MailMon sajnos csak a Microsoft .NET keretrendszerrel működik, így futásához legalább Windows 2000 (SP2) kell, .NET frameworkkel.

FIGYELEM!

Ha az új levelekre figyelmezető program az IMAP szervert nem biztonságos módon éri el (143-as porton, TLS nélkül), a jelszó titkosítatlanul kerül elküldésre, annak minden biztonsági kockázatával együtt.

...

...

Mindenképpen a webmail kilépés gombjával, főleg ha az a számítógép, amelyikről bejelentkezett mások által is hozzáférhető. A böngésző bezárásával ugyanis a szerverek nem értesülnek az eseményről, így az egyedileg létrehozott azonosító még egy ideig érvényben van. Amíg ez a bejegyzés nem kerül törlésre a szerveren (ez automatikusan megtörténik egy meghatározott idő után), az egyedi kulccsal még be lehet lépni, anélkül, hogy a támadó ismerné a felhasználó jelszavát. A kilépés gomb eltávolítja a szerverről ezt az egyedi kulcsot, így a belépés a továbbiakban nem lehetséges.

A https azt jelenti, hogy az adatforgalom egésze egy titkosított csatornában utazik, amely garancia arra, hogy az ott menő adatokat a két gép (szerver és kliens) között ne lehessen egykönnyen lehallgatni, illetve megváltoztatni.
Biztonsági kockázata a nyilvános helyről való elérésnek azért van, nem is kicsi. Ez abból adódik, hogy bár a csatorna titkos, annak "kijáratai" a felhasználó gépén, illetve a szerveren vannak. Ha bármelyik gépen egy támadó célú egyén lehallgatja a helyi, még titkosítatlan forgalmat, illetve naplózza a billentyűleütéseket, oda a biztonság.
Sajnos azt, hogy egy adott számítógépen van-e ún. keylogger (billentyűzet-lehallgató program) nagyon nehéz kideríteni, így javasoljuk, hogy ha megbízhatatlan számítógépről érte el a webmail felületet, lehetőség szerint a legközelebbi alkalommal, mikor a saját, megbízható számítógépéhez kerül változtassa meg a jelszavát.
Ha nem kíván állandóan új jelszót megjegyezni és előre tudja, hogy nem biztonságos helyről kell elérnie a webmailt, találjon ki két jelszót. Az egyiket használja a biztonságos elérésre, a másikat azokra az esetekre, amikor nem bízik a számítógépben, ahonnan bejelentkezik. Értelemszerűen ez csak akkor működik, ha előre tud tervezni, és mielőtt elhagyná a saját gépét, megváltoztatja a jelszavát.

Mint a legtöbb internetes protokoll, az IMAP is titkosítatlanul viszi át a szerver és a kliens közötti adatokat. Ez azt jelenti, hogy ha valaki a két számítógép közé be tud férkőzni és a forgalmat le tudja hallgatni (ehhez nem kellenek titkosszolgálati eszközök, bármilyen PC-vel megoldható!), akkor meg tudja szerezni a felhasználó minden adatát (felhasználónév, jelszó), sőt még a hálózaton áthaladó leveleket is el tudja olvasni, ami természetesen a fenti két adat birtokában amúgy sem nagy kunszt.
Ezen hiányosságok kiküszöbölésére az évek során számos protokollhoz megjelentek kiegészítések, amelyek egy-egy problémára megoldást nyújtottak. Ilyen például az, hogy a jelszó valamilyen egyirányú algoritmus szerint elkódolva kerül átküldésre.

A problémára született több általános megoldás is, ezek közül az egyik az SSL / TLS , amely biztosítja az átvitt adatok titkosságát és megváltoztathatatlanságát is. Az IMAP protokoll ezen protokollokkal való biztonságosabbá tételét két módon érhetjük el:
Az SSL segítségével becsomagolhatjuk az IMAP-ot egy biztonságos csatornába, amely csatorna a szerver 993-as portján keresztül fog kiépülni.
A TLS segítségével, a STARTTLS IMAP kiegészítés használatával a normál, 143-as porton tehetjük biztonságossá a kapcsolatot.

Érdemi különbség a kettő között (993-as porton SSL, 143-as porton TLS) nincs. Ha a levelező program mindkettőt támogatja, érdemes a 993-as portot használni, mert az mindenhonnan elérhető.

Nagy az eltérés viszont a normál IMAP-hoz (szintén 143-as porton) képest, amely nem rendelkezik semmiféle titkosítással, így a bevezetőben elmondottak mind igazak rá.

Meggátolandó, hogy a BMF hálózatán kívülről titkosítatlanul jelentkezzenek be a felhasználók, lehetőséget adva a jelszavukkal való visszaélésre, az IMAP szerver 143-as portja csak a BMF hálózatából érhető el.

 

Sajnos ezzel együtt lehetetlenné válik az újabb, TLS alapú elérhetőség, azonban jelenleg a régi kliensekkel való kompatibilitás miatt más megoldást nem találtunk.

 

A jövőben ezen kliensek megszűntetésével és a kódolatlan bejelentkezések letiltásával a 143-as port is elérhetővé válik majd az Internet felől.

A jelszónak legalább öt karakter hosszúságúnak kell lennie, és tartalmaznia kell legalább a következőket: egy szám, egy nagy és egy kis betű. Amennyiben a jelszó ezeknek a feltételeknek nem felel meg, a jelszó változtatáskor a program kiírja a képernyőre annak okát.

A központi levelezés megtervezésekor úgy döntöttünk, hogy a felhasználók adatait tartalmazó adatbázis szabványos, LDAP alapú megoldás lesz. Ennek előnye, hogy a későbbiekben számos más funkcióra használható, illetve rögtön biztosítja a felhasználók közérdekű adatainak tárolását. Minden, központi levelezőrendszerben létező felhasználó telefonszáma, irodájának címe szerepel, amelyet lekérdezve bárki könnyen megtalálhatja az adott emberhez tartozó elérhetőséget.

Legegyszerűbben a webmail felületről. Belépés után a "Címjegyzék" gombra kattintva megjelenik az a felület, ahol a személyes, vagy a központi címtárban végezhet műveleteket.

A címtárban csak azok szerepelnek, akik a központi rendszerben e-mail címmel rendelkeznek. Akik ezt a lehetőséget nem igényelték, nem találhatók meg a rendszerben.

Outlook Személyes címjegyzék fájl (.pab) importálása az Outlookba

Tegye a .pab fájlt egy olyan helyre, ahol könnyen megtalálja, majd indítsa el az Outlookot.
A fájl (File) menü Importálás és exportálás (Import and Export) pontját választva megjelenik az Importálás és exportálás varázsló (Import and Export Wizard). Ebben az Importálás más programból, vagy fájlból (Import from another program or file) kiválasztásával és a Tovább (Next) gomb megnyomásával juthatunk tovább. A következő ablakban válasszuk a Személyes címjegyzéket (Personal Address Book).
Ha az Outlook azt üzeni, hogy nem tudja elérni a szükséges fordítót, tegyük be a Microsoft Office telepítő CD-jét és telepítsük fel a szükséges kiegészítést.
Az importálandó fájl ablakban adjuk megy a .pab fájl elérési útját (a tallózás gomb segítségével könnyen megtalálható). A következő ablakban a Befejezés (Finish) gombbal a Névjegyalbumba importáljuk a címtárat.

Exportálás Outlookból, importálás a webmailbe

Ha eddig eljutottunk, a .pab fájlban található címek bekerültek az Outlook névjegyalbumba. Innen ki kell ezeket exportálni egy CSV (Comma Separated Values) fájlba. Ennek menete a következő:
Fájl menü -> Importálás és exportálás -> Exportálás fájlba -> Pontosvesszővel tagolt adatok (Windows)
Jelölje ki a mappát, ahonnan exportálni kíván (névjegyalbum), majd írja be a fájl nevét, amibe menteni kívánja a bejegyzéseket. Érdemes a Tallózás gombbal egy olyan könyvtárat kiválasztani, amelyet könnyen megtalál.

Ha elmentette a névjegyzéket CSV fájlba, azt importálni kell a webmailbe.

 

Ennek módja a következő:

 

Lépjen be, majd a főlapról válassza ki a Címjegyzéket. A címjegyzék fenti menüsorában az Import/Export menüponttal importálhatjuk be az Outlookos bejegyzéseket.

 

A formátumnál Outlookot kell választani, majd a következő legördülő menüben az importálás céljaként a Saját címtárat kell megjelölni.

 

A "Válassza ki az importálandó fájlt" ablakba vagy kézzel, vagy a mellette található gomb segítségével az előbbiekben lementett CSV fájlt kell beírni. Ennek megtörténte után nyomja meg az Importálás gombot.

 

A következő ablakban össze kell rendelnie a CSV fájl mezőit a webmail címjegyzékének megfelelő mezőivel. Ezt úgy tudja megtenni, hogy a bal oldali ablakban az egérrel kijelöli a kívánt mezőt, amelyhez megkeresi a jobb oldalon a hozzá tartozó párt. A két ablak alatt található gombbal megteheti az összerendelést.

 

Ha végzett, az oldal legalján lévő Importálás gomb megnyomásával elvégezheti az importálást.

A webmail levelező felületét kiválasztva és annak Opciók menüpontjába lépve megtalálhatjuk a címjegyzékekkel kapcsolatos beállítási lehetőségeket. Ezt a pontot kiválasztva a beállító-képernyő alján találhatunk egy beállítási lehetőséget: "Új címek hozzáadásakor melyik címjegyzéket használjuk". Állítsuk ezt a "Saját címtárra".
Ha ez megtörtént és elmentettük a beállítást, minden üzenet olvasásakor az e-mail címek mellett megjelenik egy kis könyv, amelynek megnyomásával hozzáadhatjuk az adott címet a saját címtárunkhoz.

...

...

...

...

Az MS Outlook alapértelmezésben az elküldött leveleket a helyi Personal Folder-be (PST-be) helyezi. Ilyenkor természetesen a Webmail-ben nem jelenik meg a Sent mappában a levél, mivel az az Internet Message Access Protocol (IMAP) szerveren levő Sent mappa. Amennyiben szertnénk, hogy az elküldött levelek egy példánya megjelenjen az IMAP szerveren is (Webmail), az Outlook Szabály varázslóját kell használnunk és a következő beállításokat kell elvégeznünk.

Új szabály létrehozása a Szabály varázslóval

1. Az Eszközök menüben kattintsunk a "Szabályok és értesítések" menüpontra [1.], majd nyomjuk meg az "Új szabály" gombot [2.].

Teljes mérethez kattintson a képre! Teljes mérethez kattintson a képre!

2. Válasszuk ki a "Teljesen új szabály" választógombot [3.], valamint a listából az "Üzenetek ellenőrzése elküldés után" elemet [4.], majd kattintsunk a Tovább gombra. [5.]

Teljes mérethez kattintson a képre!

3. Válasszuk ki a feltételek közül: "a következő űrlappal készült: űrlap neve" jelölőnégyzetet [6.], majd a szabály szerkesztésénél kattintsunk az "űrlap neve" [7.] aláhúzott értékre.

Teljes mérethez kattintson a képre!

4. A következő felugró ablakban válasszuk ki az Alkalmazásűrlapk elemet a lenyíló listából [8.], majd az alatta levő legördülő listából az Üzenet elemet. [9.] Nyomjuk meg a Hozzáadás gombot [10.], majd zárjuk be az ablakot [11.].

Teljes mérethez kattintson a képre!

5. Láthatjuk, hogy a szabály szerkesztésénél ilyenkor megjelenik a kiválasztott űrlap neve. [12.] Kattintsunk a Tovább gombra. [13.]

6. A műveletek kijelölésénél válasszuk ki a "másolat: áthelyezése a következő mappába: megadott" jelölőnégyzetet [14.], majd kattintsunk a szabályleírás szerkesztésénél az aláhúzott értékre. [15.]

7. A következő párbeszédpanelen válasszuk ki, hogy melyik mappába szeretnénk készíteni a másolatot, [16.] majd nyomjuk meg az Ok gombot. [17.]

8. A következő hibaüzenettel találkozhatunk, nyomjuk meg az Ok gombot!

9. A szabály szerkesztése részen láthatjuk a kiválasztott mappa nevét [18.]. Nyomjuk meg a Tovább gombot. [19.]

10. Ezek után adjunk a szabálynak egy nevet [21.] és kattintsunk a Befejezés gombra [22.].

11. Végül láthatjuk a létrehozott szabályt a szabálylistában. Kattintsunk az Alkalmaz gombra [23.] és zárjuk be az ablakot!

Ezzel létrehoztunk egy olyan szabályt, mely az elküldött levelekről egy másolatot készít a kiválasztott mappába.

Az MS Outlook alapértelmezésben az elküldött levelekről a helyi gépen készít egy másolatot az Elküldött elemek mappába! Ha nem szeretnénk tárolni a helyi gépen az elküldött leveleket, a következő lépéseket kell végrehajtani:

1. Kattintsunk az Eszközök menü, Beállítások menüpontjára.

2. A Beállítások fülön kattintsunk az E-mail beállításai gombra.

3. Eküldött üzenetek másolatának mentése az Elküldött elemek mappába, majd nyomjuk meg az Ok gombot.

4. Nyomjuk meg az Ok gombot, hogy bezárjuk az ablakot.

forrás: http://support.microsoft.com/?kbid=198852

A BMF-secure vezeték nélküli hálózat használatához számítógépünkre telepíteni kell a következő programot, majd a leírás szerinti beállításokat kell elvégezni.

Secure W2 EAP-TTLS programcsomag letöltése

A SecureW2EAP-TTLS programcsomag beállítása

Amennyiben nem sikerül vagy nem kívánjuk telepíteni az előbb említett programcsomagot, a következő beállításokat kell elvégezni.

A "BMF-secure" vezeték nélküli hálózat elérésének beállítása (MS XP)

BMF minden hallgatója, és dolgózója számára ingyenes vezetéknélküli szolgaltatást biztosít, majdnem minden telephelyen. A szolgáltatást igénybeveheti minden Neptunkóddal rendelkező hallgató, és LDAP azonosítóval rendelkező dolgozó.

You must log in and be authenticated in order to use the Zimbra Web Client.  Two versions of the Zimbra Web Client are available, advanced and standard.

  • Advanced Web Client offers the full set of Ajax based web collaboration features. The advanced web client works with the newer browsers and the faster internet connections.

  • Standard Web Client is a good option when internet connections are slow or users prefer HTML-based messaging for navigating within their mailbox.

When the login dialog appears, you can select which version you want to log into.

  • In most cases, Advanced Web Client is the default client and is opened automatically when you log in.  You can change the default to be the Standard Web Client from your Preferences, General tab after you log in.

To log in
  1. Open a browser window and enter the URL provided by your Zimbra administrator.

    For example:


    http://mail.domain.com/zimbra/mail

  2. When the login screen appears, type your user name. You may be required to type your full email address as the user name and your password.  

Example of a full email address, type:

myra@example.com
myra123

Your password displays as ****** on-screen, to protect your privacy.

  1. To be remembered on this computer until the session expires or you log out, check Remember me on this computer.

If you check this, you will not have to log in every time you restart the browser during a day.  When this is checked and you do not log out, your session remains active until the session expires. The system administrator configures how long a session is active.

Note: If you leave your web client open in your browser but do not access your mailbox for a period of time, your session may time out and then you will need to log back in.

  1. If you do not want the default client type, change the version displayed.

  2. Click Log In.

To log out:

To prevent others from logging in to your email account, you should always use the Log Out link to close your Zimbra session.

Each time you log in you can choose which web client version you want to use, either default Advanced, or Standard.

  • Default is the client type configured in the Preferences, General tab. It can be either Advanced or Standard.

  • Advanced Web Client offers the full set of Ajax based web collaboration features. The advanced web client works with the newer browsers and the faster internet connections.

  • Standard Web Client is a good option when internet connections are slow or users prefer HTML-based messaging for navigating within their mailbox.

If your preferred client type is not the default, you can change it after you log in.

1. Click the Preferences tab.

2. Click the General tab and in the Login Options section select either Advanced or Standard.

3. Click Save.

The next time you log, your selection will be the default.

The administrator assigns the initial password. Depending on your configuration, you may be able to change your password. If you can change your password, the Change Password option is listed on the Preferences, General tab.

To change your password:

  1. Click the Preferences tab.

  2. Select the General tab and in Login Options, click Change Password.

  3. Enter your old password, your new password, and retype your new password to confirm. Note: Your password cannot contain accented characters, such as these letters: ñ, é, ó, etc.

  4. Click Change password. Your password has been changed.

Your company may have specific rules for passwords, such as how many characters must be in the password, how often you must change your password, and how often you can reuse the same password. Contact your system administrator if you have problems changing your password.

If you forget your password, contact your administrator to reset it for you.

Your system may be configured with a session time-out that automatically logs you out if your session is inactive for a configured period of time.

Your administrator may also set a maximum session length, i.e., a maximum amount of time that you can be logged in, regardless of whether any activity occurs or not.

Therefore, you may periodically see the log in screen, even if you are already logged in.

If that happens, simply log in again and continue working.

When you log into the Zimbra Web Client you see a full screen view similar to the one shown below.

The Zimbra Web Client page includes the following areas:

  1. Browser Controls. Shows the standard browser buttons, such as Home, the current address you are pointing to, and other features that may depend on your browser software and settings. The buttons on the browser bar are not part of to the Zimbra Web Client and display for every Web page you visit.

  2. Search Bar, User Name and Quota Display. The Search, Advanced Search, the user name under which you logged in and your mailbox quota are displayed in this area.

  3. Application Tabs. The applications that you can access are listed in the tabs at the top. On the right is Help and Log Off.

  1. Toolbar. Shows actions available for the application you are currently using. In this example, the Mail application toolbar is displayed.

  2. Overview Pane. Displays your Folders, including the system folders Inbox, Sent, Drafts, Junk, and Trash, as well as any custom folders you may have created, Searches you may have saved, and Tags you created, Zimlet links that may have been created to integrate with third-party applications from within your mailbox. When you are in the Calendar application, the Overview pane displays your calendar list and Zimlets.

  3. A mini-calendar can be displayed below the Overview pane. Displaying the mini-calendar is optional and can be enabled in Preferences, Calendar tab.

  4. Content Pane. The content of this area changes depending on what application is in use. In the Inbox view, it displays all messages or conversations in your Inbox.

 

The Zimbra Web Client interface includes many convenience features.

  • Down-arrow menus. Some command buttons have a small down-arrow icon next to them. Clicking on the button performs one action, and clicking on the down-arrow icon displays additional menu choices.

  • Drag and drop. Click on and drag messages or conversations between folders.

  • Right-click menus. Right-click on items such as folders, conversations, messages, the "From" column in messages or conversations, or items in mail headers to display a menu of functions that you can perform on that item. This is an example of right-click on From.

  • Movable sash. For split-pane windows such as the Conversation view, you can use the sash to increase or decrease the relative sizes of the upper and lower panes. Click and drag on the bar separating the panes.

 

  • Clickable items. Zimbra follows standard browser conventions by changing the mouse cursor to a "hand" when it passes over an active link.

  • Tool-tips. Passing your mouse cursor over items, such as command buttons, conversations, or mail addresses in message headers, displays a small text box of descriptive information about the item.

 

  • Paging. Use the left and right arrows in list windows to page back and forth, if the list is too long to fit into a single window. Note that the paging buttons may behave differently on different screens. The numbers represent the sequence of messages on that page. Use the Tool-tips display to identify what the paging will do on your current screen.

Many portions of the advanced Zimbra Web Client interface allow pop-up action menus that appear when you pass your cursor over an item such as a folder and click your right mouse button. The exact menu choices that appear depend on the type of item.

Right clicking on the following displays right-click menus:

  • Conversations. You can mark conversations as read or unread, apply tags to conversations, delete conversations, or move conversations between folders.

  • Messages. You can reply to or forward the message, mark it as read or unread, apply tags to the message, delete the message, move it to another folder, print, show original header information, and create a new filter.

  • Names in message headers. You can perform searches on the name, begin composing a new mail message addressed to that person, or add the person to your personal Contacts list. If the name is an existing contact, you can edit the contact entry.

  • Folders. You can create a new folder, mark all items within the folder as read, delete or rename the folder, move the folder, expand all folders, or search. You cannot delete system folders (Inbox, Sent, Trash, Junk, Drafts).

 

The Zimbra Web Client is designed to work within an Internet browser.  Microsoft Internet Explorer, Mozilla Firefox, and Macintosh Safari are three of the most popular. Not all browsers are supported, so check with your administrator if you have questions.

Some general guidelines when using the Zimbra Web Client within a browser:

  • The browser's Back button takes you to the previous page you were viewing. You can also use the Forward button.

  • To log off, click . If you browse to a different site without logging out first, your session may remain active until it times out. If you share a computer, other users can access your account while the session is still active.

  • Do not use the browser's Reload (Refresh) button. Doing so will download the client and start your session over, which is probably not what you meant to do.

 

The Zimbra Web Client is a graphical user interface (GUI) that includes windows, buttons, text entry, and mouse.

With a GUI that uses Internet browser technology to display and operate the user features, it is not always possible for the application to detect when you have done something that you might want to save.

Within Zimbra, the following rules apply:

  • If you are in the middle of composing an email message, and you click another portion of the Zimbra screen, you are prompted to save your work. You can subsequently find the message in your Drafts folder.

  • Reloading the Zimbra Web Client from the same browser window will continue your mail session, but you may lose any unsaved changes.

 

On the left-hand side of the Zimbra Web Client interface are your folders, searches, tags, and Zimlets (for the advanced Web Client).

 

Folders

  • Inbox is where new mail is placed by default.

  • Sent contains messages that you have sent.

  • Draft contains composed messages that have not yet been sent.

  • Junk contains messages that have been marked as spam either by you or by the system.

  • Trash contains items that you have deleted.

  • Folders that you have created follow. If your mail account was migrated from another mail system such as Microsoft® Outlook, you may see extra folders here that represent folders on the previous mail system.

Unread Message Count. The number in parentheses next to each folder is the number of unread messages contained in that folder. Tags folders display unread message count as well. Any item with unread messages is bold.

To see the number of messages and the total size of the folder, hover the cursor over a folder.

.

Searches

This area contains search queries that you created and saved for future use.

Tags

This area shows the tags you have created. Click on a tag to quickly see all messages that are tagged with that tag. See Using tags to classify mail messages for more information.

Zimlets

Zimlets are created as a mechanism to integrate third-party information and content with the Zimbra Web Client features. Zimlets let you interact with different content types in your email messages. Depending on your configuration, you may not have access to Zimlets from the Overview Pane.

Mail system folders

The system folders are Inbox, Sent, Drafts, Junk, and Trash. You cannot move, rename, or delete these folders. System folders are always displayed at the top of your folder list, followed by any folders you create.

If you hover the cursor over a folder, the number messages in the folder and the size of the folder are displayed.

Inbox

New mail arrives in the Inbox. By default, your Inbox is displayed after you log in.

Sent

A copy of each message you send is saved in the Sent folder.

Drafts

Messages you have composed but have not sent can be saved in the Drafts folder. If you open a message in the Drafts folder, it opens in the Compose view.

Junk

Most filtering of unsolicited automated mail (aka "spam" or "junk mail") is handled by a spam filter before those mail messages reach your Inbox. Mail that might possibly be junk mail, but isn't certain to be junk, may be placed in your Junk folder. You can review these messages and either move them or delete them. If you don't delete them, they will  be purged after a period of time as specified by your Zimbra administrator.

  • If you find that you are receiving a large number of unwanted mail messages, contact your Zimbra system administrator. Reporting mail as spam helps your mail administrator to fine-tune any spam filtering that may be in use at your site.

If you find a message that is clearly not relevant, you can highlight it and click Junk on the toolbar. The mail is moved to your Junk folder.  Sometimes messages may be put in the Junk folder that are not really junk mail. Drag those messages to another folder.

You can empty the Junk folder by right-clicking the folder from the left-hand pane and choosing Empty Junk. In addition, the contents of the Junk folder can be automatically purged after an administration-configured number of days.

Trash

Deleted items are placed in the Trash folder and remain there until you manually empty the trash or until the folder is purged automatically. Mail is purged from this folder after a specified period of time, as specified by your administrator.

You can empty the trash by right-clicking the folder from the left-hand pane and choosing Empty Trash.

See also:

Setting your user preferences

You can view your email messages as single messages or as conversations.

To change how messages are grouped in your mailbox, click the View in the toolbar.  

Message view

The traditional view displays a list of messages with the most recent message displayed first. Unread messages are shown in bold. The information displayed on the one line includes, flags, tags, from, attachment presence, subject, folder location, size of the message, including attachments, and the time the message was received.

 

Conversation view

Conversation view displays your messages grouped by subject. The number of messages in the conversation is displayed in parentheses after the subject. Each conversation consists of the original message and all replies. Conversations containing unread messages are shown in bold.

 

Double-click the conversation to display the messages within the conversation. Click on a message to display its contents.

All messages related to the conversation are displayed, even if the messages are stored in other folders. The Folder column shows the folder where the message is stored.

Navigating the Messages Content Pane

Each message, in message or conversation view, has a separate line that displays the following columns of information:

  • Conversation indicator. Is this email part of a conversation?

  • Flag indicator. Did the sender flag this message?

  • Priority indicator. Did the sender mark this message as high priority?

  • Tags. Did the message get marked by a Tag you defined?

  • Status. Open or closed envelopes indicate whether a message has been read. Bold text also indicates that a message has not been read.

  • From. Name or email address of the sender.

  • Attachment indicator. A paper clip indicates that a message has an attachment.

  • Subject. Brief description of the email message. If Snippets is enabled in your account, the first line of an email message is displayed.

  • Folder. Shows the name of the folder where the message is located. For conversations, no folder name is displayed because messages can span multiple folders.

  • Size. Size of the message or number of messages in the conversation.

  • Received. Date or time the message was received.

 

Sajnos a jelenlegi Zimbra egyelőre nem tartalmazza ezt a szolgáltatást. A fejlesztők tervei között szerepel a tértivevények fejlesztése is, azonban ez időbe telik. Amint megjelenik egy olyan verzió is, mely tartalmazza ezt a szolgáltatást is, telepíteni fogjuk.