Elektronikus levelezés

A régi, több telephelyen egymástól teljesen eltérő módon és formában kialakított, független levelezési rendszerek helyett a főiskola egy új, központi rendszert építetett ki. Ennek a rendszernek a célja az, hogy a felhasználók számára egy mindenhonnan elérhető, megbízhatóan működő, kellő információtároló képességgel rendelkező levelezési megoldást adjon. 

Ebben az új rendszerben a felhasználók egységes e-mail címeiket használnak. 

Alapértelmezésként mindenki 5 GB kvótát kap, amelyet megalapozott igény szerint növelünk a későbbiekben. A kvóta az összes, szerveren tárolt üzenetre vonatkozik, így a bejövő leveleket tartalmazó "INBOX", a "Drafts", a "Sent", a "Trash" és minden, felhasználó által létrehozott mappára. 

Azonosító: 

Az elektronikus levelezés használatához is, mint minden informatikai szolgáltatás igénybe vételéhez központi azonosítóra van szükség. Igényléséről is itt tudhat meg többet!

Belépés, használat:

A központi levelezés a https://zimbra.uni-obuda.hu címen érhető el. A Felhasználói név mezőbe írjuk be az igényelt e-mail címet, majd a megadott jelszót a jelszó mezőbe és kattintsunk a Bejelentkezés gombra! Első használatkor kötelező a jelszót megváltoztatni, mely 8 karakter hosszú, kis- és nagybetű, valamint szám kombinációjának kell lenni!

A webmail bejelentkező oldalán találunk egy „Gyakran Ismételt Kérdések” feliratot, amire kattintva a Gyakran Ismételt Kérdésekhez jutunk, érdemes belepillantani! (Egyszerre végigolvasni hosszú.) Ugyanerről az oldalról érhető el a rendszergazdák rövid ismertetője a webmailről letölthető [PDF] és [Microsoft Word] formátumban is.

A központi levelezést nemcsak webes formában érheti el, hanem valamilyen levelező kliens használatával is. Ezeknek a beállításáról a GYIK-ban olvashat bővebben!  

Ide vonatkozó szabályozások:

Elektronikus levelezéssel kapcsolatos biztonsági szabályok
8. §

(1) A főiskola valamennyi munkatársa jogosult felhasználói jogosultságot igényelni az elektronikus levelezéshez, vagyis a dolgozó munkába lépésekor a szükséges formanyomtatvány kitöltésével és aláírásával a központi levelezési rendszer tagjává válik. A formanyomtatványon és a mellékel használati utasításon minden szükséges információt megkap, ami a levelező rendszer biztonságos használatához kell.

(2) Az elektronikus levelezés szolgáltatás használata során az alábbi szabályokat kell betartani:

a) A felhasználó tudomásul veszi, hogy a központi  levelezés során a felhasználó levelezés forgalma naplózásra kerül.
b) A levelezési szolgáltatás mind a munkatársak közötti, mind a főiskolán kívüli kapcsolattartásra felhasználható.
c) Az elektronikus levélhez fájl csatolható, amelynek mérete korlátozott.
d) Az elektronikus levélhez csatolt fájl nem lehet futtatható állomány, nem lehet tömörítet csomagban futtatható állomány, nem lehet továbbított reklám.
e) A felhasználó tudomásul veszi, hogy a levélcím kötött, és nem változtathatja meg.
f) A levelezési rendszeren tilos biztonsági szempontból érzékeny anyagot, főiskolai titkot, vagy üzleti titkot kijuttatni az Internetre.
g) Tilos a levelezési rendszeren keresztül olyan tartalmú levelet küldeni, amely bármilyen más személy, csoport vagy társaság személyes, illetve üzleti érdekeit sértheti.
h) Az elektronikus levelezési jogosultsággal rendelkező felhasználó csak saját nevében küldhet levelet, kivéve, ha erre felelős vezető utasítja.
i) A főiskola teljes címtára felhasználásával főiskolai szintű körlevelet csak az Informatikai Osztályvezető küldhet, a levélmintát neki kell eljuttatni.
j) Tilos rasszista, szemérmet és jó ízlést sértő, valamint szélsőséges politikai nézeteket képviselő tartalmú levelet küldeni.

Felhasználók, erőforrások és szolgáltatások névhasználata
11. §

(1) Minden erőforrás tulajdonos joga, az általa üzemeltetett szolgáltatásokhoz felhasználói azonosítókat kiadni. Ezen azonosítóknak egyedieknek kell lenniük, az elnevezési szabályoknak alkalmazkodniuk kell a törvényekhez, (pl.: adatvédelmi törvény) és a főiskolai szabályzatokhoz. Az azonosító kiadás során elfogadható a „first come, first served” elv, vagyis ha az azonosítót már más használja, akkor az újonnan jövőnek kell egy másik azonosítót választania.

(2) Az azonosító kiválasztása előtt a szolgáltatás üzemeltetőjének konzultálnia kell az illetékes rendszermenedzserrel abból a célból, hogy az új felhasználói azonosító, vagy kód egyedisége és a regisztrálása biztosítható legyen. A szervezeti egységek azonosítóit, illetve a központi szolgáltatások azonosítóit az IO tartja nyilván.

(3) A központi informatikai szolgáltatások összehangolt működése lehetővé teszi, hogy egy felhasználó minden központi szolgáltatást ugyanazzal az azonosítóval és jelszóval vehessen igénybe.

(4) Az elektronikus levelezés névhasználati szabályai:

a)    A levelezési címet a következő formában kell megalkotni:

<vezetéknév>.<keresztnév><egységrövidítés>.uni-obuda.hu

például: aradi . lajos  rkk . uni-obuda . hu

b)    Azon felsővezetők, akik funkciójukból kifolyólag nem köthetők egyetlen szervezeti egységhez, egyedi levelezési címet is kapnak, amelynek formátuma:

 

<vezetéknév>  uni-obuda . hu

például: tick  uni-obuda . hu

c)    Nem személyhez kötött levelezési címek formátuma:

<szervezeti egység><egységrövidítés>. uni-obuda .hu

például: titkarsag  nik . uni-obuda . hu

de minden ilyen esetben is valós személynek kell állnia a cím mögött.